De fleste salg starter med booking av et møte, oftest med hjelp av telefonen. Det de fleste gjør feil, er å starte selve salget på telefon. Dette er en svært dårlig strategi, som gjør det altfor enkelt for kunden å si nei. Du skal kun selge èn ting på telefonen; nemlig møtet.
Huskeregler for effektiv møtebooking
- Henvend deg til beslutningstaker, en person så høyt opp i systemet som mulig, avhengig av hva du selger
- Ring mobilnummeret til den du vil ha møte med
- Legg ikke igjen beskjed om at de skal ringe deg tilbake
- For å ringe aktivt i 2 timer trenger du en liste med 50 navn
- Lag deg selv en ”ørevoksfjerner”, en setning som kort oppsummerer utbyttet personen vil kunne oppnå ved å møte deg. Eksempel; ”totalkostnadene dine vil kunne reduseres med 20%”
- Gi personen valget mellom 2 alternativer (og kun det), for eksempel onsdag 6. eller torsdag 7.
- Start aldri selve salget på telefon
- Takle ikke innvendinger mot produkt eller tjeneste på telefon. Henvis til møtet dere skal ha
Lykke til med bookingen.